onsdag den 11. juli 2012

Energi til hverdag

Efterhånden er der virkelig gået hverdag i det herned, eller hvad man nu skal kalde det. Størstedelen af min tid bliver brugt på at arbejde, og ofte kan det være svært at finde energien til at lave noget som helst ind imellem. Det kan føles som om det er en anstrengelse at være her, og at det ikke lige frem er lysten der driver værket.

Men så er det fantastisk når jeg (oftest uden at vente det) får en oplevelse af den ene eller anden karakter som giver et pust.

Denne weekend var sådan en.
Jeg havde nok egentlig regnet med at det bare var en weekend der skulle overleves med nattevagt og en masse søvn. MEN så... lørdag tog jeg i den danske kirke, hvor Jakob Esmark talte om den fortabte søn - hvilket gav nogle tanker som lige skulle sættes på plads og bearbejdes. Søndag valgte jeg at stå op til at gå i King of Kings (armerikansk messiansk kirke) hvor gæsteprædikanten var den armerikanske forfatter Joel Rosenberg - som talte om det at lave forbund med andre uden lige at spørge Gud først. Det blev meget politisk, som det så oftest gør, men slut konklusionen var: Slut først forbund med Gud, så skal han nok vise dig hvilken vej du skal gå.

Og så var man pludselig klar til endnu et stykke tid, med lidt ekstra energi til hverdagen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar